středa 7. června 2017

Z ŠATNÍKU

Můj šatník stále jede na neřetězcové vlně. Ale není to tak jednoduché, zrovna společně prožíváme krizi. V poslední době jsem oblečení moc neřešila, preferovala hlavně pohodlí. Ale přichází období, kdy chci oblékání zpestřit a dát si na něm záležet. Dnes je to s nabídkou etického zboží poměrně dobré, ale stále se jedná o složitější cestu. Proto si říkám, proč si dobrovolně komplikuju život, když je tisíc obchodů na každém rohu a mohla bych svou potřebu zajímavějšího oblekání jednodušše vyřešit. Ale nedá mi to. Je to sice složitější, ale pro mě správnější cesta. Netvrdím, že jsem v tomto ohledu svatá. Posledně jsem si koupila společenské šaty na svatbu kamarádů v řetězci. Dalo se to samozřejmě vyřešit lépe - najít nějaké vhodné v secondhandu, ušít si je, nechat si je ušít či koupit u etického prodejce. Z různých důvodů se nepovedla ani jedna varianta, ale nebudím se v noci hrůzou, že patřím do pekla. Vím, že mám rezervy, ale snažím se vždy udělat, co je v mých silách. Baví mě se zlepšovat a rozvíjet - takže i přes pochyby, jdu dál svou komplikovanější cestou.
(Šaty na fotografiích jsem dostala od Milého k Vánocům. Jsou z férového TUKTUKI. Bavlněné a krásně se nosící - doporučuju.) 

5 komentářů:

  1. Ahoj, nechci být rýpalka, ale jak to máš třeba s botami? A dalšími věcmi, jako jsou třeba kosmetika, potraviny, doprava... ? To vše funguje vlastně také na stejném principu jako oblečení. Já se u sebe a svých dětí (a i v některých věcech u svého manžela) také snažím o podobný princip, nicméně také polevím, polevuji... a nenadávám si za to.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, vůbec nerýpeš, dotaz úplně chápu, protože oblečení je jen jedna část z několika.
      U bot je to se mnou hodně mizerné, kupuju v běžných obuvích. Je to pro mě oblast, na které chci zapracovat - až bude potřeba obnovit některé z bot, snažit se najít alternativní zdroj. Nejsem nějaká milovnice bot, snažím se mít málo bot, ale kvalitních. Kosmetiku mám už skoro celou obnovenou za přírodní, kromě několika produktů, kde hledám fungující přírodní verzi. U potravin nakupujeme co potřebujeme, neděláme si nějaké velké zásoby, neplýtváme. Snažíme se omezit živočišné produkty a kupovat lokální zboží. Co se týče dopravy, máme auto, ale ne na každodenní provoz. Přítel chodí pěšky do práce, já jezdím mhd, protože pracuju na druhém konci Brna. Autem jezdíme na větší nákupy, výlety a za rodinou. Odpad třídíme - zrovna pofňukávám nad šíleným množství plastového odpadu a chci najet na zero waste princip. Buď ušít nebo koupit pytlíky a vyrazit do bezobalového obchodu. Je toho hodně. A cesta daleká, ale po kručcích a postupně se snažíme.

      Vymazat
  2. Opakovane se v mysli vracim k tomuhle clanku a chci moc podekovat za inspiraci a k impulsu,zaujalo me to a pomalu se taky pokousim zacit mimo bezne retezce nekvalitnich a neocenenych kusu obleceni.
    ..rada bych si ted poridila.nejake pekne saty na sestrinu svatbu,nemela bys tip na obchody? Klidne SZ,moc se jeste neorientuju a zrovna toto asi ze sekace nedam...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj :), to mě moc těší - a rádo se stalo. Moc fandím.
      Chápu, v sekáči by to byl tak trochu zázrak, i když ty se dějí. Já teď občas chodím v Brně do Textile house a Humana, mívají jednou za čas novou kolekci a v té se dají sehnat krásné věci. Tak by se třeba zadařilo :).

      Jinak z obchodů, jestli ti padne něco do oka:
      www.nila.cz
      www.etikbutik.cz
      www.tuktuki.cz

      Nebo potom fler, nějaká šikovná švadlenka nebo návrhář/návrhářka.

      Vymazat
    2. Moc diky za tipy :-). Textile house mame i v Olomouci,chodim hlavne tam a uz jsem ulovila nekolik paradnich kousku...:-).
      Omrknu ty eshopy. Od tuktuki jsem si vyhlidla ty zlute puntikovane,ale po vyzkouseni mi bohuzel nesedi,skoda,jsou kraaaasne...

      Vymazat